Soepele V-twin-motor De tractor wordt aangedreven door een John Deere iTorque aandrijving, een combinatie van motorkenmerken en een exclusief motorkapontwerp dat superieure trekkracht, goede koeling en duurzaamheid biedt:
Belangrijkste motorkenmerken:
- 16,1 kW bij 3350 tpm
- Grote verplaatsing van 726 cc (44,3-cu in.)
- V-twin, luchtgekoeld ontwerp
- Uitstekend vermogen en uitstekende prestaties
- Soepeler, stiller vermogen
- Gemakkelijk starten
- Hoogwaardige functies omvatten:
- Gietijzeren cilinderbussen
- Kopkleppen
- Druksmering
- Vervangbaar oliefilter
- Tweetraps luchtfilter
- Startmotor met magneetklep voor eenvoudige starts, ook in koude weersomstandigheden
VLIEGWIELDYNAMO
Een vliegwieldynamo zorgt voor voldoende capaciteit om de accu snel te kunnen opladen en om de elektrische uitrusting, zoals de verlichting of een spuit, van spanning te voorzien:
- 15 A oplaadcapaciteit
- Zorgt dat de accu volledig opgeladen blijft, zonder risico op overbelasting
BRANDSTOFTANK HEEFT EEN RUIME INHOUD VAN 16,7 LITER (4,4 U.S. GAL)
Brandstoftank De kwalitatieve onderdelen van het brandstofsysteem verhogen de prestaties en het gemak:
- Ruime inhoud van 16,7 liter
- Grote brandstofvulopening met een diameter van 7,6 cm (3-in.)
- Bevindt zich op het linker spatscherm
- Maakt het eenvoudig om brandstof te tanken en helpt morsen te voorkomen
- Afgesloten en vastgemaakte tankdop
- Minder verlies van brandstofdampen
- Minder kans op verlies van de tankdop
Handige brandstofmeter op het dashboard Prestaties op elk terrein. Onze X584 tractor voor uiteenlopend terrein brengt u waar u maar wilt en doet het zware werk waarvoor u hem nodig heeft. Dankzij de lange wielbasis, het laag zwaartepunt en uitzonderlijk differentieelslot maait u met gemak in volle vertrouwen hellingen en elk terrein.
De X584: voor uiteenlopend terrein, veelzijdig.
VIERWIELBESTURING
Vierwielbesturing vergeleken met tweewielbesturing
Manoeuvreerbaarheid vierwielbesturing OPMERKING: in bovenstaand diagram verwijst de volle lijn naar een trekker met vierwielbesturing, en de stippellijn naar een trekker met tweewielbesturing.
Vierwielbesturing biedt aanzienlijk meer bijknipmogelijkheden en wendbaarheid in vergelijking met tractors met tweewielbesturing (de hierna volgende nummers komen overeen met het bovenstaande schema):
1. De diameter van de ongeknipte cirkel neemt aanzienlijk af, waardoor de noodzaak voor herhaling tijdens het knippen rondom deze bomen, struiken, enz. helemaal overbodig wordt of ten minste aanzienlijk verminderd wordt.
- De ongeknipte cirkelradius voor een tractor uitgerust met een 54A-maaidek wordt teruggebracht van 61-cm (24 in) voor een X590 tractor met tweewielbesturing tot slechts 30-cm (12-in) voor een X584 tractor met vierwielbesturing.
- Ook het maaien in bochten die zijn aangelegd door tuinontwerpers en het snijden in bloembedden, enz., kan veel efficiënter worden uitgevoed in een tractor met vierwielbesturing.
2. De maaier en de trekkerwielen raken elkaar niet meer aan omdat ze meerdere centimeters verwijderd blijven van het object waar omheen wordt geknipt.
- Tijdens het maaien in rechthoekige gebieden kunnen vierkante hoeken veel effectiever en efficiënter gemaaid worden.
3. De buitenste draaicirkel is kleiner, waardoor het draaien sneller gaat en men efficiënter kan maaien.
HYDRAULISCHE STUURBEKRACHTIGING
Vierwielbesturing met stuurbekrachtiging De tractor is standaard uitgerust met hydraulische stuurbekrachtiging, zodat de voordelen van vierwielbesturing worden gemaximaliseerd met korte bochten en stuurgemak:
- Biedt moeiteloze besturing, net als in auto's
- Reduceert vermoeidheid bij de bestuurder en verhoogt de productiviteit
- Biedt een korte draaicirkel voor uitstekende wendbaarheid
- Zeer eenvoudig en efficiënt knippen rondom voorwerpen
BEDOELD OM SCHERPE BOCHTEN TE NEMEN
Het vierwielbesturingssysteem is bedoeld om scherpe bochten te nemen, wat de efficiëntie van het maaien vergroot:
Naspoor-, wielvlucht- en draaitaphoek zijn geoptimaliseerd om zeker vanuit de positie rechtdoor zo vlot mogelijk te kunnen draaien.
De stuurgeometrie werd ontworpen met behulp van driedimensionale (3D) modellering, zodat alle vier de banden samenwerken.
In de achterste stuurassen worden afgedichte kogellagers gebruikt om de frictie te verminderen.
Kleine schuurstraal leidt tot minder geschuur en gehobbel.